نکاتی برای فروش مویرگی

محلی برای بحث تخصصی در مورد فروش مویرگی

نکاتی برای فروش مویرگی

محلی برای بحث تخصصی در مورد فروش مویرگی

نکاتی  برای فروش مویرگی
نقل مطالب از این وبلاگ با ذکر منبع آزاد است
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


همانطور که قبلا گفتم یکی از موضوعاتی که در خصوص ویزیتورها مهم است شاخص های ارزیابی ایشان است . قبل از بررسی این شاخص ها به یک نکته مهم می خواهم اشاره کنم :

میزان اثرگذاری هر فرد در هر مجموعه ای (ازجمله ویزیتورها) به عملکرد و کیفیت کلی آن مجموعه برمی گردد . به این معنی که نمی توان در یک سازمانی که فاقد اصول و قواعد اولیه است ، فاقد کالای مناسبی جهت فروش می باشد ، فاقد نظم و انضباط است ، دچار سوء مدیریت می باشد و... انتظار داشت ویزیتوری پیدا کرد که فروش عالی  دارد و شاخص هایی را که می خواهیم راجع به آن در زیر صحبت کنیم را تمام و کمال در حد مطلوب خودش داشته باشد . به عبارتی نمی توان موتور بنز را سوار پیکان کرد !!!

و اما شاخص ها:

1- میزان دسترسی به اهداف ریالی فروش

2-میزان دسترسی به اهداف مقداری فروش

3-میزان مرجوعی از توزیع

4- میزان مرجوعی از فروش

5-میزان مطالبات یا معوقه ها

6-میزان چک برگشتی ناشی از فروش

7-رعایت توازن فروش در طی ماه

8-میزان پوشش مشترکین

9-میزان جذب مشترکین جدید

10-رشد فروش در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 

11-میانگین مبلغ ریالی هر فاکتور

12-تعداد خط اقلام هر سفارش

همانطور که ملاحظه می فرمایید کلیه شاخص ها کمی بوده و در صورتی که اهداف به طرز واقع بینانه ای تعریف شوند تشخیص ویزیتوری که خوب کار می کند از ویزیتوری که تظاهر می کند خوب کار می کند به راحتی میسر می گردد !

"برای ارزیابی مفید بودن هر معیار عملکردی ، اول باید ببینید آیا چیز درستی را اندازه می گیرند .در غیر این صورت ،شما تصمیم های مهمی را برمبنای شاخص های غلط می گیرید "(برگرفته از کتاب :هفت پرسش استراتژیک-رابرت سایمون ترجمه مسعود سلطانی)

- شما چه شاخص های دیگری را می شناسید که می تواند به این لیست اضافه شود؟

- در شرکت شما از کدامیک از این شاخص ها استفاده می شود ؟

-لطفا با مشارکت در این بحث به افزایش کیفیت مطالب کمک کنید !


نظرات  (۴)

۰۸ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۲۹ فرهاد ابوالفتحی
سلام از جمله مواردی که میشود بهش اشاره کرد اینست که همانطور که همه میدانم هر شرکتی در روند فروش محصولات خود 3 فاکتور را باید در نظر داشته باشد 1-محصولات رند فروش یا بعبارتی تند فروش2- محصولات کند فروش یا فروش متوسط 3-محصولات کم فروش یا ضعیف    
ودیگر اینکه فروش در یک مسیر مشخص و اخذ سفارش از حداکثر مشتریان همان مسیر چرا که هنگام پخش موزع هم در کوتاهترین زمان اقدام به پخش کالاها طبق فاکتورهای صادر ه و در یک مسیر مشخص اقدام مینماید. مورد دیگر اینگه منظم بودن فروشندگان در انجام کارهای محوله و داشتن ظاهری آراسته و  داشتن اطلاعات کافی محصولاتی که میفروشد . همه مواردی که بدان اشاره شد میتواند در ارزیابی ویزیتورها تاثیرگذار باشد.موفق باشید .فرهاد ابوالفتحی
سلام
معیارهای خوبی گذاشته بودی
فک کنم ااین معیارها هم بد نباشه.
-درصد کالاهای برفروش و مهم در هر فاکتور (منظور من اون کالاهایی هست که در دسته A در آنالیز ABC قرار گرفته اند)
-نسبت مقدار فرو به تعداد فروشگاه و مغازه ویزیت شده . (هر چی بیشتر باشه بهتره)
***
یک نکته دیگه هم اینه که ویزیتورهای شرکت بتوانند تشخیص بدهند که چه مشتری در حال رویگردانی از شرکت است و علت آن را جویا شود. (به واحد فروش اطلاع دهد تا تدبیر مناسبی اتخاذ شود)
پاسخ:
باسلام

ممنون از مشارکت شما در این بحث . دو شاخصی که فرمودین می توانند شاخص های عملکردی بسیار مناسبی باشند
سلام


آیا میخاهید کارفرمای خود شوید؟


به چند بازاریاب نیازمندیم

در هر شهری که هستید

مکان و زمان در دست خودتان است

https://t.me/sajad_nazifhasani
عالی مثل بفیه مطالبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی