نکاتی برای فروش مویرگی

محلی برای بحث تخصصی در مورد فروش مویرگی

نکاتی برای فروش مویرگی

محلی برای بحث تخصصی در مورد فروش مویرگی

نکاتی  برای فروش مویرگی
نقل مطالب از این وبلاگ با ذکر منبع آزاد است
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردم ، یکی از شاخص های مهم در ارزیابی ویزیتور رعایت توزان در فروش است . به این معنی که وی فروش ماه خود را به صورت یکنواخت (متوازن) بدست آورد . علت نامتوازن شدن فروش  نیز عمدتا ناشی از این مسئله است که پورسانت پرداختی به عوامل فروش برای هرماه جداگانه محاسبه می شود و اگر فروشنده به فروش بودجه شده خود در ماه مورد نظر دست نیابد هم بایستی پورسانت کمی بگیرد و هم احتمالا بابت نرسیدن به برنامه فروش خود با جریمه یا مواخذه یا حتی اخراج مواجه شود !

حال این سئوال مطرح می شود که چرا فروش یکنواخت مهم است ؟ چه اشکالی دارد که ویزیتور فروش خود را در طی یک هفته ایجاد کند ؟ با هم به چند مورد از اشکالاتی که در اثر فروش ناهمگون ایجاد می گردد می پردازیم :

1-افزایش مرجوعی:

بدلیل بالا بودن سفارشات در روزهای پایانی ماه و کمبود زمان کافی برای توزیع کنندگان احتمال برگشت از توزیع به شدت بالا می رود

2-کسری کالا:

با توجه به اینکه سفارشات زیادی قرار است در بازه زمانی کوتاهی توزیع گردد طبعا احتمال کسری کالا نیز بیشتر می شود

3-سرویس دهی نامناسب :

توزیع کنندگان به علت اینکه می خواهند زودتر به توزیع بقیه سفارشاتشان برسند طبعا از سرویس دهی خوبی به مشتریان برخوردار نخواهند بود

4- بالا رفتن مطالبات :

باز به همین دلیل احتمال بالا رفتن مطالبات از مشتریان بیشتر میگردد

5-افزایش استهلاک ناوگان توزیع :

خودروهای توزیع بدلیل اینکه می خواهند سریعتر به توزیع کلیه سفارش هایشان برسند فشار بیشتری به خودروها وارد می کنند

6-ایجاد ظرفیت مازاد در بقیه روزها:

عدم تناسب در فروش باعث می شود در روزهای زیادی از ماه پرسنل بیکار باشند (ظرفیت مازاد) و در روزهای پایانی ماه مواجه با اضافه کاری و فشار ناشی از آن قرار گیرند

7- دریافت سفارش بیش از نیاز از مشتری :

معمولا ویزیتور ها برای اینکه در روزهای کم باقی مانده به هدفهای تعریف شده برسند مجبورند فشار بیشتری به مشتریان وارد کنند و با استفاده از ترفندهایی که بلدند سفارشات مشتری را بیش از نیاز ارسال نمایند


نکته جالب در فروش نامتوازن این است که خودش را باز تولید می کند ! یعنی بعد از گذشت چند ماه عملا ایجاد توازن در فروش و شیفت دادن آن به روزهای ابتدایی یا حتی میانی ماه کاری بسیار سخت می گردد . زیرا مشتریان در روزهای پایانی هرماه خرید خود را انجام داده و دیگر در روزهای ابتدایی ماه بعد توان یا تمایل خرید جدید ندارند

شما در این رابطه چه نظری دارید . لطفا در زیر همین مطلب نظراتتان را مطرح بفرمایید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی