نکاتی برای فروش مویرگی

محلی برای بحث تخصصی در مورد فروش مویرگی

نکاتی برای فروش مویرگی

محلی برای بحث تخصصی در مورد فروش مویرگی

نکاتی  برای فروش مویرگی
نقل مطالب از این وبلاگ با ذکر منبع آزاد است
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

سیستم های فروش مویرگی بدلیل ماهیت متنوع و حجم بالای اطلاعات تولید شده ، قابلیت تولید گزاشات متنوعی دارند ، به نحوی که تهیه لیستی از گزارشات مورد نیاز در این سیستم ها امری تقریبا محال است . در کنار دلایل فوق سلایق مدیران برای تهیه گزارشات نیز مختلف است . از طرفی مشکلات تهیه گزارشات ساختار یافته می طلبد به این موضوع از جنبه های گونتگون توجه کرد و به عبارتی در تهیه آنها چند نکته را مد نظر قرار داد

به نظر اینجانب نکاتی به شرح زیر در تهیه هر گزارشی بایستی مود نظر قرار گیرد :

1- رویکرد تهیه گزارشات : اینکه گزارش تهیه شده با رویکرد فروش ، مالی ، برنامه ریزی و... باشد در مشخص شدن تهیه کننده ، استفاده کننده (و سطح آن )‌ تاثیر دارد

2- ویژگیهای یک گزارش کارآ : در تهیه یک گزارش کارآ به نظر می رسد رعایت برخی از ویژگیها نظیر ساده بودن ، شکیل بودن ، خلاصه بودن ، از کل به جزء رفتن،‌ مربوط بودن(میزان نزدیکی گزارشات به شاخص های کلیدی  عملکرد  KPI-   ) ، و بموقع بودن از مهمترین ویژگیهای آن می باشد از منظری دیگر برخی از گزارشات بایستی جنبه یکبار مصرف داشته  و برخی نیاز به تامل و تفسیر بیشتری دارد.

3-مقاطع تهیه یک گزارش : برخی از گزارشات بدلیل ویژگیهای مخصوص به خودشان می بایستی در مقاطع مشخصی (مثلا ماهانه یا هفتگی یا روزانه و یا حتی سالانه ) تهیه شوند

4- نحوه تهیه یک گزارش : بسته به اینکه چقدر منابع اطلاعاتی پراکنده باشند نحوه تهیه گزارش متفاوت است . مثلا در سازمانهایی که درارای ERP  هستند تقریبا تمام گزارشات از یک منبع قابل تهیه است . 

5- استفاده از گزارش : مهم است که گزاراشاتی که تهیه می شود به نحو مناسبی توسط اشخاص استفاده کننده بکار گرفته شود چه در غیر اینصورت تهیه گزارشات به امری روزمره و فاقد مطلوبیت تبدیل می شود

6- تهیه کننده گزارش : این که  گزاراشات در سلسه مراتب  سازمانی از پایین به بالا تهیه شود یا یک واحد خاص نسبت به تهیه و توزیع آن اقدام نماید به نگاه مدیریتی به این موضوع برمی گردد

7-  استفاده کنندگان گزارشات : برخی از گزارشات صرفا برای مدیریت ارشد است برخی برای سطوح دیگر .

نمونه گزاشات تیپیک براساس مطالب فوق به شرح زیر می باشد . بدیهی است اینها تنها نمونه ای از گزارشات هستند که می تواند به آنها اضافه شود (برای دیدن بهتر فایل روی تصویر کلیک کنید )

به نظر شما چه گزارشات دیگری می توان به لیست فوق افزود ؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی