نکاتی برای فروش مویرگی

محلی برای بحث تخصصی در مورد فروش مویرگی

نکاتی برای فروش مویرگی

محلی برای بحث تخصصی در مورد فروش مویرگی

نکاتی  برای فروش مویرگی
نقل مطالب از این وبلاگ با ذکر منبع آزاد است
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

وظایف مدیر  فروش :

در شرکتهای پخش مویرگی یکی از مهمترین پستهای سازمانی سرپرست / مدیر فروش می باشد  و طبعا آشنایی با شرح وظایف ایشان مهم است . در زیر به صورت اختصار و تیتروار سعی شده است با برخی از این وظایف آشنا شویم لیکن تاکید می گردد هرکدام از این موارد نیاز به بسط و شرح جزئیات دارد !                                 

الف نقطه آغاز : بدو تاسیس

1-     تعیین مناطق و نقاط فعالیت و همچنین بخش بندی مشتریان (Segmentation)

2-    تهیه بانک اطلاعاتی از مشتریان

3-    مسیر بندی مشتریان و کلاسبندی ایشان (قبلا در مورد کلاسبندی مطلبی داشته ایم )

4-    تعیین تعداد مشتریان هدف و بدست تعداد ویزیتور مورد نیاز

5-    استخدام نیروی فروش

6-    هدف گذاری فروش و تخصیص منطقه به ویزیتورها براساس پتانسیل منطقه

7-    برنامه ریزی ویزیت (مشخص کردن برنامه ویزیت روزانه )

ب کنترل فروش :

1-     مانیتورینگ فعالیت های ویزیتورها از طریق اخذ گزارشات و بررسی روندها و مقایسه فروش با اهداف

2-    بررسی دلایل عدم توفیق در ویزیت و در صورت امکان همراهی با ویزیتور برای برطرف نمودن موارد قابل حل

3-    اطلاع رسانی مستمر روزانه از عملکرد ویزیتور به وی و نشان دادن انحراف از برنامه و تحریک ایشان  به جبران عقب ماندگی

4-    ایجاد فضای رقابتی در شرکت و تزریق هیجان و تهییج عوامل فروش به دستیابی به اهداف

5-    بازدید سرزده از منطقه و یا کنترل حضور ویزیتور در منطقه از طریق ابزارهای رایج کامپیوتری

6-    شناسایی ویزیتورهای کم کار و توجیه گر و تذکر و در نهایت اخراج ایشان

ج سایر وظایف :

1-     پیگیری مطالبات و چکهای برگشتی

2-    تعیین نقطه سفارش کالاها و برنامه ریزی جهت تامین کالا

3-    آموزش مستمر پرسنل و برگزاری کارگاههای فروش و آموزش دقیق محصولات

4-    ارائه پیشنهاد پروموشن و پاداش و پورسانت و همکاری با واحد بازاریابی

شما در این خصوص چه نظری دارید ؟لطفا در صورتی که فکر می کنید وظایف دیگری را می توان به این لیست اضافه کرد بفرمایید !

نظرات  (۱)

سلام دوست عزیز.میدونم که نوشتن وبلاگ صبر و حوصله زیادی میخواد و انرژی زیادی میگیره.ممنون که اینقدر روان و باحوصله توضیح دادید.من چند چهار ساله ویزیتور هستم( مواد غذایی و مدتی هم چسب و رنگ).تجربه های مفیدی به دست اوردم؛ سوختی دادم، جنس جابه جا کردم، رفیق شدم، چک شخصی دادم و تقریبا همه کارهای خلاف این کارو مرتکب شدم! البته با انگیزه فروش بیشتر به نفع شرکتم و البته مهمتر خودم.الان تصمیم به ایجاد یک شرکت پخش مواد غذایی کوچک گرفتم و درحال تحقیق و بازارشناسی هستم.بلاگ شما خیلی مفید بود برای من.به طوری که تمامی مطالب را در یک روز خواندم و تعدادی رو ذخیره کردم تا دوباره و سه باره بخونم. میدونم که به تعداد مشتریان بازار راه های فروش وجود داره و هیچ کس نیست که بگوید من همه ریز و بم این کار را اموخته من که تازه اول راه هستم.همه تلاشم رو میکنم که از مطالب و تجربیات شما استخون خورد کرده های این صنف نهایت استفاده رو ببرم.موفق باشید
پاسخ:
دوست عزیز
جناب آقای کیان !
باسلام

ممنون که انرژی دادی و خوشحالم که مطالب مفید بوده برات . از این جمله : "میدونم که به تعداد مشتریان بازار راه های فروش وجود داره" خیلی خوشم اومد و نشوندهنده اینه که تجربیاتت سطحی نبوده و از عمق زیادی برخورداره واقعا نمی دونم چرا هنوز خیی از ما در برخورد با مسائل روزمره دنبال یک فرمول ثابت و دائم می گردیم ...
ضمنا خوشحال میشم اگه تجربیاتت رو در قالب مطلب کاربردی بتونی اینجا منتشر کنی
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی