همانطور که می دتنیم عوامل متعددی در ایجاد فروش یک محصول نقش بسزایی دارند . در این زمینه شاید مشهورترین نظریه ، فورپی (4p) می باشد  که به آن آمیخته بازاریابی نیز می گویند و همانطور که می دانید به معنی 4 عامل کلیدی  در فروش می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم :

1- قیمت (price) :

2-محصول (product) :

3-مکان (place):

4-تبلیغات(promotion) :

به هرحال چیزی که بدیهی به نظر می رسد ارزش هرکدام از عوامل فوق در پیشبرد فروش می باشد که قابل انکار نیست ، لیکن نمی توان تردید داشت که موضوع مکان یا در واقع همان حضور محصول در دید و دسترس مشتری به عنوان یکی از کلیدی ترین عوامل در فروش می باشد . حتما شما هم متوجه شدید که در بسیاری از اوقات محصولاتی بوده اند که علیرغم اینکه نه تبلیغات خاصی برایشان انجام شده است نه قیمت پایینی دارند ولی صرفا به خاطر حضور در شلف فروشگاه توانسه اند از فروش خوبی برخورداد باشند

نظر شما چیست ؟